top of page
Kvindehænder ved computer.jpg

Basic Contract Management

Forår 2025

 

Dato: 7-8. maj

Sted: Marriott Hotel, 1560 København

Pris: 10.000 kr. ekskl. moms

Efterår 2025

 

Dato: 25-26. nov

Sted: Marriott Hotel, 1560 København

Pris: 10.000 kr. ekskl. moms

Lær de grundlæggende kontraktprocesser og -aktiviteter og få de vigtigste værktøjer

På kurset 'Basic Contract Management' kommer du i løbet af 2 dage rundt om de grundlæggende kontraktprocesser og aktiviteter, og får de vigtigste værktøjer du skal bruge for at styre dine kontrakter sikkert mod de planlagte mål.

​

Der er også fokus på, hvordan du får din organisation til at samarbejde bedre om kontrakterne, og hvordan man bedst kommunikerer og bevarer de gode relationer mellem kunde og leverandør.


Endelig får du den nødvendige viden om jura og risikostyring, der gør dig i stand til attræffe de rigtige beslutninger, når du forhandler, udarbejder og styrer dine kontrakter.


Som en del af kurset får du en lærebog om kontraktstyring (100 sider) samt en række praktiske værktøjer og tjeklister, udarbejdet af de bedste praktikere i Danmark, f.eks. skabeloner for kontraktopstartsmøde, kommunikationsplaner, kontraktstyringsplaner, ændringshåndtering, risikolog, erfaringslog mv.

​

Kursets form
Undervisningen veksler mellem teori og praktiske eksempler, som bliver kombineret med øvelser, refleksioner og dialog. Kurset er interaktivt, så du bliver i stand til at reflektere over din egen rolle og igangsætte de handlinger, der er nødvendige i din organisation.


Materialet er på dansk ligesom undervisningen foregår på dansk.

​

​Deltagerprofil 

Du arbejder dagligt eller regelmæssigt med kontrakter og kontraktrelaterede opgaver i en offentlig organisation eller privat virksomhed. Du kan have din primære rolle indenfor andre områder, f.eks. som indkøbs- eller tilbudschef, programleder, IT-chef, koordinator, projektleder, indkøber, kontorchef, salgschef, udbudsansvarlig, jurist, advokat mv.


Du har brug for viden, metoder og konkrete værktøjer til styring og forbedring af kontrakter, behov for at udarbejde et fælles opdateret sprog, ligesom du har behov for at afklare strategier, roller og ansvar i forbindelse med kontraktstyring.

Viden, metoder og værktøjer til kontraktstyring

Fælles, opdateret sprog omkring kontrakter

Best practice teknikker

Undervisere

René Franz Henschel

René er en særdeles erfaren underviser og forsker i kontraktjura og contract management. Han har skrevet en lang række artikler og bøger om emnerne, og har stor praktisk erfaring gennem sit tidligere arbejde som konsulent - bl.a. for staten, regioner, kommuner, advokater og IT-leverandører. 

​

René er medlem af World Commerce & Contracting's Advisory Board og medforfatter til flere af de lærebøger, vi bruger på uddannelserne.

René har undervist i Contract and Commercial Management siden 2010. Han blev i januar 2021 udnævnt til "Fellow" af World Commerce & Contracting for sit bidrag med at udvikle Contract and Commercial Management som en international disciplin og sit personlige engagement med at udbrede WCC´s vision og mission om at skabe mere værdi i handelsrelationer.

PROFESSOR, JURIDISK INSTITUT, AARHUS UNIVERSITET; IACCM/WORLDCC CERTIFICERET PÅ EXPERT NIVEAU, UDNÆVNT FELLOW

Kurset giver dig metoder og værktøjer til:

  • At styre og forbedre kontrakter

  • ​En fælles metode og fælles, opdateret sprog​

  • Forhandling, kontraktudarbejdelse og risikostyring

  • Implementering og kommunikation

  • Håndtering af leverancer, betalinger og bod

  • Compliance-metoder og værktøjer

  • Kravs- og ændringshåndtering

  • Konfliktløsning

Dagsprogram 

Dag 1

  • Introduktion til kontraktstyring. Baggrund, formål, terminologi og definitioner

  • De 10 vigtigste årsager til dårlig kontraktstyring – og hvordan det kan forbedres

  • Effektivitetsgevinster, KPI´er og benchmarking

  • Central, decentraliseret eller centerstyret kontraktstyring; rapporteringslinjer

  • Ledelsesrollen, forandringsledelse og tværfaglig koordinering og samarbejde

  • ​​Samspillet mellem ledelse, indkøb, salg, SCM, CRM, Kvalitetsstyring, Projektledelse, jura og contract management

  • Kontrakt-compliance og lovmæssig compliance

  • Porteføljestyring og risikostyring

  • Kontraktens livscyklus – overblik

  • Ressourcer – mennesker, kompetencer, software og supportfunktioner

  • Roller, ansvar mv.

  • Interessentledelse og kommunikation

  • Strategisk, taktisk og operationel kontraktstyring

Form

2 dage med teori, øvelser, eksempler og diskussioner. Kurset er delvist interaktivt, så du bliver i stand til at reflektere over din egen rolle og igangsætte de handlinger, der er nødvendige i din organisation.

Undervisningen foregår på dansk.

Som en del af kurset, har vi et opfølgende sparringsmøde for deltagerne - til refleksioner og opfølgning på tanker og handlinger.

Materialer

Manuskript om kontraktstyring (100 sider), rammeværk om "Good practice Contract Management (25 sider), samt værktøjer og tjeklister der kan anvendes i egen praksis.

Du modtager en mail, når materialesiden åbner 2 uger før undervisningsstart.

Indsats

Vi anbefaler, at du læser manuskriptet om kontraktstyring på ca. 100 sider.

Eksamen

Der er ingen eksamen.

Vi udsteder kursusbevis efter ønske.

Pris

10.000 DKK ekskl. moms.

Prisen inkluderer materialer og forplejning (morgenmad, frokost og eftermiddagsbuffet).

Prisen dækker ikke udgifter til transport og overnatning.

Tilmeld dig

bottom of page